Thiers-Horizon en Pirobouw knipogen naar elkaar
Klant
Categorie
Briefing

Het verhaal
Thiers-Horizon bestaat al 50 jaar en wordt vandaag geleid door de derde generatie. Ze vroegen De Maanstekerij om een nieuw logo, maar na een grondig gesprek werd al snel duidelijk dat niet het logo, maar de huisstijl ontbrak.
We ontwikkelden een heldere, consistente visuele identiteit die eenvoudig te implementeren is in hun dagelijkse communicatie. Van presentatietemplates en reclameborden tot vrachtwagenbelettering—alles kreeg een uniforme uitstraling. Omdat ook Pirobouw deel uitmaakt van de groep, gaven we dit merk een visuele stijl die naadloos aansluit bij Thiers-Horizon. Zo straalt het geheel nu professionaliteit en samenhang uit, zonder in te boeten aan eigenheid.



Het resultaat
De nieuwe huisstijl van Thiers-Horizon brengt een sterke visuele samenhang tussen hun isolerende en brandwerende oplossingen, zonder de eigen identiteit van beide productgroepen te verliezen. Door een doordachte combinatie van logo, kleurenpalet, lettertypes en beeldtaal straalt het merk nu meer professionaliteit en betrouwbaarheid uit. De herkenbare connectie met fabrikant Pirobouw versterkt het imago en de positionering in de markt. Dankzij de consistente doorvoering op onder andere mailings, naamkaartjes, vrachtwagens en verpakkingen ontstaat een uniforme merkbeleving die vertrouwen wekt bij klanten en partners.
