Branding
Branding is het creëren van een identiteit voor een bedrijf of product. Het is hoe je je merk voorstelt aan de wereld. Dit omvat het ontwikkelen van een merknaam, logo, kleuren, typografie en beeldtaal die de unieke waarden van het merk weergeven en een emotionele band met de doelgroep creëert.
Een sterke merkstrategie gaat over het vinden van de balans tussen wat je wilt zijn en wat je klanten nodig hebben.
Merkstrategie
Je merkstrategie is de routebeschrijving voor je merkavontuur. Het vertelt je waar je naartoe wilt en hoe je daar moet komen. Het begint met het begrijpen van je doelgroep, hun behoeften en verlangens. Het zegt wat je hen belooft en wat je uniek maakt: hoe je merk in de wereld staat.
Je strategie bepalen, doen we met een tweedelige workshop, “Brandstof”. Daarin ontdekken we samen je merkpositie en merkpersoonlijkheid.
Merkpersoonlijkheid
Merkidentiteit
Je merkidentiteit is de persoonlijkheid van je organisatie. De eerste indruk. Het is wat je merk echt speciaal maakt en het onderscheidt van de anderen. Het verraadt zich in de interactie tussen je bedrijf en je publiek.
Denk aan je merk als een persoon, en al die dingen die bij die persoon horen, zoals hun naam, hoe ze praten, de kleuren die ze leuk vinden, en nog veel meer. Bij een onderneming spreek je dan over je logo, slogan, huiskleuren, tone-of-voice, fotografiestijl en andere visuele elementen.
Intensiteit maakt een goed verhaal. Consistentie brengt vooruitgang.
Merkbeleving
Merkbeleving is hoe je organisatie zich concreet laat zien aan de wereld, hoe je klant je merk beleeft. Dat kan op allerlei plaatsen gebeuren, zoals op je website, op sociale media, in reclame, als je je bedrijf presenteert, op brochures, folders, op je visitekaartjes. Het is belangrijk dat al die dingen hetzelfde verhaal vertellen om een sterk en herkenbaar merk te bouwen.
Je moet ook denken aan de mensen die naar jouw merk kijken. Wat vinden zij leuk? Hoe kunnen de plaatjes en de praatjes van jouw merk hen aanspreken? Als je dat goed doet, maak je een sterke band met je publiek en worden ze echte fans van jouw merk!