
Wanneer aandeelhouders niet op één lijn zitten: het gevaar voor je merk
We zien het vaak gebeuren:
❌ De ene aandeelhouder wil modern en gedurfd, de andere houdt vast aan traditie.
❌ Er wordt geïnvesteerd in een nieuw logo, maar de merkboodschap blijft onduidelijk.
❌ Beslissingen worden overhaast genomen, waardoor achteraf bijgestuurd moet worden.
Het resultaat? Een bedrijf zonder eenduidige uitstraling, zonder herkenbaarheid, zonder vertrouwen. Klanten weten niet waarvoor je staat, medewerkers raken gedemotiveerd en opportuniteiten gaan verloren omdat je branding niet de impact heeft die het zou moeten hebben.



Hoe zorg je dat alle aandeelhouders op één lijn zitten?
Wanneer aandeelhouders niet op één lijn zitten, ontstaat er ruis in je branding. Een sterk merk vraagt om een gedeelde visie – en dat is exact waar De Maanstekerij je bij helpt.
- We brengen alle beslissingsnemers samen. Via strategische sessies helpen we om een gezamenlijke visie te definiëren. Wat wil je merk écht uitstralen? Hoe zorg je ervoor dat iedereen zich hierachter schaart? We faciliteren het gesprek en zorgen voor een helder en gedragen verhaal.
- We vertalen de visie naar een concrete strategie. Branding gaat verder dan een logo. We zorgen ervoor dat je visuele identiteit, taalgebruik en merkbeleving op alle kanalen consistent zijn. Zo krijgt je merk niet alleen herkenbaarheid, maar ook impact.
Bij De Maanstekerij helpen we bedrijven met een Merkscan, waarbij we objectief analyseren waar je merk vandaag staat en wat er beter kan. We brengen in kaart waar de inconsistenties zitten en hoe je als bedrijf een éénduidig en krachtig verhaal kan brengen, gedragen door alle aandeelhouders. Door je visuele identiteit, boodschap en marktpositie grondig te analyseren, krijgen we inzicht in de sterktes en zwaktes van je branding en leggen we de basis voor een consistente en herkenbare merkstrategie.